Friday, December 10, 2010

SALAH, SALAH, SALAH !

Semester break dah nak masuk sebulan.
BOSAN. 
jangan tanye cuti sem aku best ke tak oke?
I DID NOTHING. seriously.
hanya duduk di rumah, bangun tido, online, makan, sembahyang, tengok tv, main game, tidur.
( kadang2 wat gak keje rumah oke? ) HAHA.
keluar?
so far paling jauh berjalan pon sampai pekan Rawang je. haihh. =.="


OK.
kali ni den bukannyo nak story pasal SemBreak den yang SUPER DUPER BORING.
just bile aku kebosanan di rumah,
nostalgia2 lame datang menerjah ruang fikiran.
HAHA. ayat puitis.
den SPM dulu dapat A+ Bahasa Malaysia.
* saje nak bagitahu. sile abaikan (:




aku teringat akan insiden2 yg terjadi
perihal AKU dan SALAH.
ye. SALAH.
* SALAH di sini bukan name orang ye. (:


KESALAHAN-KESALAHAN YANG PERNAH AKU LALUI
chehh, macam " KESALAHAN-KESALAHAN YANG SERING DILAKUKAN OLEH CALON SPM" .
kerek je. * kenapa dari tadi asyik cite pasal SPM je ? * huhu.


( setakat yang aku ingat laa )


1. SALAH KERETA
hah. jangan gelak dulu ye.
tak cerita habes lagi ni.
kejadian ini terjadi apabila Encik Boyfriend menghantar aku pulang ke kampus
RAWANG ---> UiTM BETING, KUALA PILAH straight!
sweet tak? * angkat2 kening. HAHA *
dipendekkan cerita setelah lebih kurang 3jam journey
sampai lah kitorang ke destinasi yang dituju.
beliau mengesyorkan aku hantar barang2 dalam 3beg ke atas dulu
( kolej style apartment )
dan turun balik jumpe die and angkut lagi dalam 3beg
oke. I admit. memang banyak barang. 
standard laa lepas balik raya kan?
< berusaha men"defend" diri sendiri >
and of course la aku angkat sendiri.
independent woman en? HAHA. 
and beliau tak dapat membantu aku mengangkut barang2 yang macam nak pindah rumah tu ke atas, memandangkan beliau lelaki, kolej perempuan.
do the math. (:
dan setelah aku turun, 
straight aku gerak ke arah satu kereta putih betul2 kat depan Seri Menanti 2
dengan muke yang confident aku bukak pintu sebelah driver kereta tersebut
* cuba bayangkan *
DAN ...
TIADA ORANG
aku pun macam , " pergi sembahyang kott " .
and then otak aku berfungsi ( loading kot )
" Ehh, kenapa lain je kereta ni. bile pulak ade kotak tisu kaler2 kat dashboard neh. "
terus aku tutup pintu kereta tuh
aku dah dapat rase KESALAHAN aku tuhh
*muka tunduk, tak angkat muka langsung neh*
elok je lepas tuh aku dengar sayup-sayup seseorang memanggil
" baby, baby... "
aku toleh 90darjah ke kanan
dan ape yang aku nampak adalah ...
jeng jeng jeng
ENCIK BOYFRIEND DEKAT KERETA DIA PANDANG AKU DENGAN MUKA PELIK
aku ulang , KERETA DIA
aku dah macam " OMG ! "
lagi best between kereta Encik Boyfriend dengan " kereta yang aku SALAH bukak uhh " ,
adalah kereta milik parents roommate aku, Zai
die pun macam terpinga-pinga tengok aku dalam keadaan sebegitu
" Kau kenapa ? "
" Err. Salah kereta la weyy"
HAHAHA.
* adehh. abes aku kena bahan dekat rumah nnty. huhu *
bergegas aku pergi ke " kereta yang sebenar "
terus bukak pintu belakang, masuk cepat2
" Kenapa baby pergi sana? B dekat sini laa. "
aku pun terkulat-kulat. aku pandang die. die pandang aku.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
kitorang gelak gila-gila laa.
Encik Boyfriend : HAHA. Ade orang salah kereta! Malu malu. < sambil gelak2 pegang perut. ciss >
Aku : Alaa. Biarlah. Sape suruh kereta dia sama en.
Encik Boyfriend : Same? Tu GRAND LIVINA lah. Kereta B en VIVA.
Aku : Erk. Lain eh? Cam same je. Sape suruh kereta dia warna putih. betul2 depan kolej baby lak uhh. < muke muncung >
* dalam hati : "camne laa aku boleh nampak kedua-dua kereta tersebut sama? " =.="
Encik Boyfriend : < masih gelak2 > Baby pakai lense ke tak neh?
Aku : pakailaa. ingat owang tak nampak ke?
Encik Boyfriend : HAHA. manelah tahu. tapi tuan punye kete tuh tak kunci en. berani betol.
and nasib baik takde orang dalam tuh tadi. kalau ade camne? < gelak2 lagi. citt >
Aku : < tergelak jugakk. > Haah kan. Kalau ade org dalam uh, wat muke slumber je laa.
Baby cakap " erk. sorry kacau. selamat hari raya ! " HAHA.
gelak, gelak, dan gelakk. :D
malu wehh. nasib baik tak ramai orang mase tuh.
and harap2 takde yang nampak kejadian itu.
except for Zai, naik rumah cerita balik kat housemates. gelak lagi. huhu.


credits to Mr. Google


2. SALAH RUMAH
kejadian ini juga terjadi di kampus Tanah Tinggi Beting.
kenapa macam-macam jadi kat sini? huhu.
satu malam yang hening, chehh
nak pergi class malam
hurm. class ganti Chemistry kot. If I am not mistaken
nak dijadikan cerita, credit habis. serious habis terus, RM 0.00
and tersiap awal la pulak
nak contact Cik Dahlia, nak pergi same2
tapi takleh call la en?
so, memandangkan awal lagi
nekad je la pergi rumah dia di SM1.
boleh melawat-lawat rumah beliau, dapat makanan free ke. huu.
dan dengan confident je naik ke tingkat 4
no rumah 1 ke 2 ntahh. tapi yang pasti hujung laa
bagi salam dengan suara ayu * perempuan melayu terakhir la katekan * :P
and then ade satu suare unfamiliar jawab
" masuklah, pintu tak kunci . "
aku dengan penuh yakin berani menolak pintu tersebut
erk. cam lain je.
tengok ruang tamu dah semacam je. ade karpet. sejak bile pulak? baru kot.
muka budak tuh cam pelik je.
tak kenal pon.
" em. Dahlia ade tak ? "
" Dahlia ? "
" haah. ade? " senyum2 macam kerang busuk.
" rasenye kat rumah ni takde name Dahlia laa. sorry. " dia pun senyum balik.
" err. adoi. salah rumah la ni. alaa. sorry kacau ... "
terus cepat2 tutup pintu.
muka dah blushing dahh.
turun bawah, tengok kasut. nak make sure betul ke tak.
haa. ade kasut budak ni. ye kot.
Bismillahirrahmanirrahim...
tok tok tok.
hah, betul pon.
" weh, rumah kau tingkat 3 eh? bukan tingkat 4. "
" tingkat 3 laa. yang kau sekarang ni kat tingkat 3 lah en? nape? "
" HAHA. aku salah rumah dowhh. "terpergi" tingkat atas. malu malu. "
" HAHA. sengal lah kau. " :P
huhu.






3. SALAH TINGKAT
hah. satu lagi bukti kesengalan eden.
banyaaaak kali dah weyy.
biase jadi mase naik lif lah.
kat kampus lagi la selalu, dah dekat 6bulan bilik kuliah mane pon tak hafal tingkat berape.
hampeh tol.
satu hari tuh kat blok admin,
dari tingkat 3 nak turun ke bawah
nak jugak guna lif, walhal lagi sihat kalau guna tangga je en
" menggunakan teknologi yang ade la wehh "
ayat favourite. (:
pastu ade laa budak2 lain ni naik jugak
* aku bertiga , dengan Mimi dan Lia. *
tibe2 kat tingkat 2 lif tu stop and aku dengan confidentnye keluar
budak2 dua org tu muke terpinga-pinga tapi ikut aku keluar lif gak
and sejurus selepas pintu lif tertutup
" Weh Melin, pehal kau keluar ohh ? "
" ehh. laa, tingkat dua ke? aku ingat dah sampai bawah. hehe. sorry. yang korang turun jugak kenape? "
" adehh kau ni. tak boleh blahh. yela, takkan nak tinggal kau sorang2 lak. "
" bagus bagus. bangge de kawan cam korg neh. hee. "
" jom ah turun. pakai tangga. "
kitorang pon turun laa. setingkat je kott. and lagi tak boleh blah nye,
bile kitorang turun naik tangge uh budak2 yang naik lif sekali tadi pandang2
ade yang macam nak gelak2
buat muke slumber sudahh. HAHA.


malu malu maluu

macam panjang lak entry kali ni en. huhu.
sebenarnye banyak lagi. tapi sampai sini je laa.
rajin2 nanty aku wat la Part 2 nye ke hape. huhu.

PS : esok 10 Disember, result keluar. cuak cuak kebebehh.
doakan aku ye kawan-kawan. < dengan muka paling innocent >
haha. see ya !  (:







Orang cool semata-mata je boleh klik LIKE bawah ni tau. Tak percaya cuba try test :)

4 taiko kawasan bagi amaran:

.::: Princess MOMOY :::. said... BALAS

well , dear suma pun pernah tersilap
kalau x pernah buat silap bukan manusia namanya kan
MY RECENT POST : MAKE-UP CATS ?

Melin said... BALAS

yeahh. i second that (:

.::: Princess MOMOY :::. said... BALAS

Hihi...kadang2 biler tersilap nih memang kiter rasa malu tapi kadang2 tu rasa nak tergelak plak. hehe

MY RECENT POST : ETUDE HOUSE - Korean Cosmetics

Jangan lupa VOTE di BBPM No. 382 !!

Melin said... BALAS

HAHA.
momoy : tau takpe. tergelak-gelak je bile ingat balik. (;